Kaheksa Tallinna Humanitaargümnaasiumi õpetajat osalevad sellel kooliaastal väliskoolitustel. Siin blogis kirjutavad nad kõigest sellest, mis seoses koolitustega südamel. Juttu tuleb nii ootustest koolitusele kui sellest, kuidas koolitusel läks ja mida õpiti.

Kõik osalejad viivad pärast koolitust läbi ka tegevusuuringu, kus katsetavad, kuidas ja mis tingimustel õnnestub õpitut Tallinna Humanitaargümnaasiumi koolikeskkonda lõimida.

Ja kindlasti ei jää koolituste lõpus tulemata ka üks põnev kogemuste vahetamise seminar kooliperele. Kuidas see läheb, sellest kirjutame ka!

Põnevat lugemist kõigile!

P.S. Väliskoolitustel osalemine on võimalik, sest saime toetust Euroopa Liidu programmist Erasmus+.

laupäev, 18. november 2017

Õnnelikuna Maltalt tagasi!

Pajataksin tagasisidena lugejatele oma meeldivast ja värvikast koolitusreisist Maltale. Alati on hea, kui endale väga kõrgeid ootusi uute kogemuste saamise eel ei sea. Seekordesed ootused olid mul keskmised, mis said aga kõrgelt ületatud. Siiski.. tegijal juhtub nii mõndagi ja niisamuti ka minul, aga sellest juba järgnevas ülevaates :)

ESIMESE päeva pealelõunal maandus mu lennuk Malta rahvusvahelisel lennuväljal. Ilm oli päikseline ja 24-kraadine soojus tekitasid üle tüki aja suvise tunde. Minu koolitajafirma Alpha School of English poolt oli saadetud mulle lennujaama inimene, kes mu hotelli viima pidi. Teda aga polnud! Oma kümme korda käisin silte hoidvate inimeste eest läbi, kuid minu sohvrit nende hulgas polnud.  Läksin infosse. Helistasime kooli, kuid oli pühapäev ja keegi ei vastanud. 45 minutit oli juba möödunud. Mõtlesin, et ehk pean siis omal jalal selle hotellini teises saare otsas jõudma ja olin juba busside väljumisaegu uurimas. Siis, nagu maa alt ilmus mulle vastu tulnud mees välja ja olin rõõmus, et ikka lõpuks nii läks. Ta oli vahepeal poodi endale juua ja süüa ostma läinud ja arvas, et küll ma ikka ära ootan. No okei - lõpp hea, kõik hea. Sõit hotelli Topaz, San Paul`s Bay linnakesse, kestis umbes 40 minutit. Sain võtme ja läksin oma tuppa. Kuna majutus asus mere ääres, siis otsustasin randa kaema minna. Ilusad vaated, Vahemere lainetus ja loojuv päike tekitasid meeldiva meeleolu. Õhtul sai ka hotelli restoranis süüa. Toidulaud oli erakordselt rikkalik, alustades kõikvõimalikest salatitest ja lõpetades erinevate kookide, puuviljade ja jäätisega.

Vaade hotelli rõdult

Väike õhtune jalutuskäik

TEISE päeva rikkaliku hommikusöögi järel seadsin sammud oma koolituspaika Alpha School of English`sse. Maja oli 3-korruseline, igal korrusel väikesed, kuni 10 õpilast mahutavad klassiruumid. Uurisin kohe, kuhu klassi pean minema. Mind oli paigutatud rühma, mis koosnes koos minuga kokku 4 inimesest. Eero oli 64-aastane mesterahvas Soomest, Jan oli 26-aastane noormees Ukrainast, Pjotor oli 36-aastane poolakas ja lisaks mina. Õpetajaks oli 64-aastane John , kes oli 37 aastat tagasi Maltale elama asunud ja siin inglise keele õpetajana ikka veel töötab. Esimesel tunnil õppisime üksteist tundma, rääkisime, kustkohast tuleme, miks me tulime, mis on hobid jne. Õpetaja oli kohutavalt jutukas ja nii saime ainult rääkida ja rääkida. Eero Soomest oli aga madalama keeletasemega ning seetõttu paigutati ta järgmisel päeval teise gruppi. Mulle meeldis, et õpetaja rääkis selges ja lihtsas inglise keeles, niinimetatud "proper english". 2*45 minutit, siis 30 minutit pausi ja veel 2*45 mintit. Peale seda jälle paus ja siis uus keeleprogramm "Inglise keel seoses minu õpetatava ainega". Õpetajaks oli Maria, kes oli maltalane ning aktsent oli palju tugevam kui eelmisel õpetajal Johnil. Viimasel oli natuke newcastle aktsenti ;). Maria tunnis õppisime jälle üksteist tundma ja rääkisime oma kooli süsteemist nii Ukrainas kui ka Eestis. See tund kestis järjest 2*45 minutit.

Peale kooli läksin 2 kilomeetri kaugusel asuvasse Malta Akvaariumisse, kus sain näha erinevaid kalu, kilpkonni ja kaheksajalgu. Siiski väga erilist muljet see mulle ei jätnud. Ootused olid suuremad. Natukene külmetusin ka teel tagasi hotelli, kuna tuul oli vali ja hakkas vihma tibutama.

Õpetaja John ja Pjotr (2.05 cm pikk!)

Piraajad Malta National Aquarium`is

Kaunid raid

KOLMANDAL päeval käis kõik tegevus samamoodi. Algul õppisime Johniga inglise keele grammatika reegleid artiklite "the" ja "a" kasutamise kohta ning tegime hulga harjutusi. Vestlesime teise tunni poole narkootikumide tarbimisest ja nende mõjust inimesele. Maria tunnis aga uurisime Malta koolides kasutatavaid weebisaite bioloogiatundide mitmekesistamiseks. Tegime ka ühe sellise tunni koos mängudega läbi. Pjotr oli matemaatik-füüsik ning tema tegi oma ainealase Malta tunni. Maria soovitas mul peale tundi kõrvalasuvasse Mosta linna sealset katedraali vaatama minna. Läksingi. Bussiga sõitmine ei olnudki nii keeruline kui algul arvasin. Pilet maksis 1.50 ja sellega sai sõita kuhu tahes 75 minuti jooksul. Bussid käisid ka väga tihti. Mosta katedraal -  tegemist on suure sakraalehitisega. Tornikupli läbimõõt oli 37 meetrit ja müüride paksus 9 meetrit. Katoliku usu kirik.

Mosta katedraal väljast vaadatuna

Hiigelsuur tornikuppel

Kiriku üldvaade seestpoolt

NELJANDAL päeval õppisime Johniga grammatikaosas kasutama õigesti "will" ja "going to" vorme ning teises tunnis vestlesime Londoni ja Malta liiklusest ja teedest. Mulle meeldis vestleda, iga tund kui seda tegime. See ühendas meid ning tore oli üksteist paremini tundma õppida. Maria tunnis uurisime Malta bioloogia ja matemaatika õpikuid. Leidsin, et väga palju oli sarnast, kuid samas oli neis palju rohkem erinevaid näiteid ja praktiliste katsete näiteid, mida meie õpikutes vajaka jääb. Muide tuleb välja, et Malta õpetajad saavad siiski kõrgemat palka, kui meie õpetajad, umbes 1600 eurot keskmiselt kätte.
Peale tunde otsustasime Pjotoriga minna Malta pealinna Valettasse. Ilm oli kena ja aega palju. Bussiga sõit kestis sinna umbes 50 minutit, kuna tänavad on kitsad ning ummikuid on palju. Jäin Valettas nähtuga väga rahule. Linn oli iidne, ilusate vaadetega ja puhas.

Valetta tänav

Linnamüür koosneb sealsest looduslikust liivakivist

Parlamendihoone Valettas

Õhtune vaade linnale

VIIES päev oli viimane täispikk päev Maltal. Johni tunnis õppisime kasutama erinevaid ajavorme ja rääkimise osas arutasime alkoholi teema üle erinevates maades, kust meie grupi liikmed pärit olid. Sain Johnile tänutäheks üle anda Eestist talle kaasa ostetud meene, milleks olid Vana Tallinna ja Viru Valge liköörikommid. See oli nagu rusikas silmaauku, sest sobis just meie vestlusega kokku. Maria tunnis arutasime õuesõppe võimalustest nii Maltal kui Eestis. Tuli välja, et nende riigis õuesõpe väga levinud ei olegi. Samas olin ka ise natukene pettunud, et mu koolitusel õuesõppe osa nii napp oli. Välikäigud ju puudusid! Miks, selle kohta ei saanudki ma õieti vastust :(. Viimase päeva lõpuks otsustasin aga endale ise ühe õuesõppe retke teha ja võtsin selleks ette külastuse San Antoni aedadesse, kus asub Malta  naispresidendi residents. Bussiga sõitsin jälle kohale ning avanev vaatepilt oli minule kui bioloogile ja loodushuvilisele väga meeldiv ning meeldejääv. Planeeritud, hooldatud, liigirikas ning kaunis oli kõik sealne nähtu. Taimedele olid juurde kirjutatud nimed ning nägin isegi mõnda liiki ihusilmaga esmakordselt. Õuesõpet just taimede teema juures oleks minu arvates seal pargis just sobiv teha. Seda võiks ju meie kooli juhtkonnaga arutada... :D

Inimene õpib kogu elu...

San Anton Gardens

Rohelus

Presidendi loss San Anton Gardens`is

Õhtuti olid bussid nii täistuubitud, et vaevalt oli hingamise ruumi

KUUENDA päeva hommikul käisin veelkord koolituspaigast läbi, et saada vajalikud tõendid koolitamise kohta, pakkisin kohvri ning juba ootaski takso mind hotelli ees. Teel lennujaama jagasin taksojuhi Esperan`iga muljeid kogetust. Läbi Frankfurdi jõudsin südaööl Tallinasse.

Koduteel lennukiga Alpe ületamas

KOKKUVÕTEKS võin öelda, et ükski asi mul sel reisil mööda külge maha ei jooksnud. Jäin reisiga igati rahule. Nägin, kuidas erinevatest maadest pärit inimesed samamoodi Erasmuse programmi kaudu ennast täiendada saavad. Sain avastada uut riiki, millest olin küll kuulnud, kuid enamat suurt midagi ei teadnud. See reis oli vahelduseks igapäevatööle koolis ning usun, et saan ka õpilastega oma muljeid kogetust jagada. Inglise keele osas teadmised paranesid, kuid õuesõppe kohast infot ja reaalset väljas õppimist oleks võinud rohkem olla. Olen nüüd näinud ja võin teinekordki taolisi pakkumisi vastu võtta, kui selleks võimalus avaneb.

1. Väga hästi kirjutatud- ülevaatlik ja huvitav. Maltal oli väga lahe koolituda ja muu oli lihtsalt boonuseks.

VastaKustuta
  2. Tõesti põhjalik kirjeldus! Huvi tekkis aedade vastu - ilus, tahaks ka seda näha :)