Kaheksa Tallinna Humanitaargümnaasiumi õpetajat osalevad sellel kooliaastal väliskoolitustel. Siin blogis kirjutavad nad kõigest sellest, mis seoses koolitustega südamel. Juttu tuleb nii ootustest koolitusele kui sellest, kuidas koolitusel läks ja mida õpiti.

Kõik osalejad viivad pärast koolitust läbi ka tegevusuuringu, kus katsetavad, kuidas ja mis tingimustel õnnestub õpitut Tallinna Humanitaargümnaasiumi koolikeskkonda lõimida.

Ja kindlasti ei jää koolituste lõpus tulemata ka üks põnev kogemuste vahetamise seminar kooliperele. Kuidas see läheb, sellest kirjutame ka!

Põnevat lugemist kõigile!


P.S. Väliskoolitustel osalemine on võimalik, sest saime toetust Euroopa Liidu programmist Erasmus+.


teisipäev, 17. oktoober 2017

Bolognas stressiga toimetuleku kursus 15.-21. oktoober 2017



1. päev - lend, mis pakub kauneid vaateid.















2. päev – tutvume omavahel:  4 osalejat Rumeeniast, kõik ühest maakoolist;
                                                 1 osaleja  Ungarist;
                                                 1 osaleja  Eestist – mina
Tutvumine on kiire ja pealiskaudne, kuna koguneme lõunale ja  linnaekskursioonile minekuks. Päev on planeeritud kogunemiseks, nii et programm on vaba.
Bologna – kahe torni, ehituskaarte ja punase linnana tuntud paik. Bologna ülikool (asutatud 11. sajandil) on vanim Euroopas. Külastame San Giacomo Maggiore (romaani ja gooti stiilis) ja San Petronio kirikut (1390; gooti stiilis). Naudime sooja ilma ja pilvitut taevast, longime linnatänavail ning imetleme keskaegse linna atmosfääri ja arhitektuuri.  Samuti kiidetakse meile siinset kööki – pasta, lasanje, ravioolid. Maitseme ja kiidame.


 













3. päev – esimene kursuse päev. Tööpäev. Viibime terve päev (kell  9.- 17.00) hotelli konverentsikeskuses ja töötame.
Kokkuleppeliselt meid pildistatakse ja filmitakse. Seega saan keskenduda tööle ja ootan hiljem fotosid ning videod meie koolitusest.
Kuulame loengut stressi definitsioonist (hea ja halb stress), põhjustest, teguritest, tasemetest, bioloogilistest aspektidest, sümpomitest ja stressiga toimetuleku  võimalustest. Meid kaasatakse mõtlema ja kaasa rääkima ajurünnakuga. Päeva lõpuks teeme juba stressi maandavaid hingamisharjutusi  ning keha lõdvestavaid pingutus –, lõdvestustreeninguid.


4. päev – jätkame stressi maandavaid harjutusi – enese visualiseerimine – kujutad end kaunisse keskkonda. Kuulame loengut stressi äratundmisest ning stressi ennetavatest võimalustest. Täpsustavad stressiga leppimise ja vältimise- ennetamise võtted. Kuidas öelda „Ei!“.  Veenev eneseväljendusviis on parim, aga esineb ka passiivseid, agressiivseid ja argessiiv-passiivseid vorme.  Arutame ja teeme läbi ajurünnaku, miks veenev eneseväljendus on parim. Srtessiga saab toime  tulla positiivsete (tervislik eluviis, lõõgastavad tegevused, SUHTLEMINE jms), aga ka negatiivsete (suitsetamine, küünte närimine, jms) meetodite abil. Stressile saab teha analüüsi, et selgitada välja peamised põhjused, miks sa mures oled. Igaüks peaks oma stressi taluvuse piiri teadma, ära tundma ja vastavalt tegutsema – ennetama, leppima, lõõgastuma. Tuleb puhata, et maandada stressi.
Kella  9.- 17.00 töö konverentsikeskuses. Kell 15.00 väike vahepala – oma kooli tutvustamised  ja meie musta leiva söömine :)

5. päev – anti meile kõigile vabaks – kuna kolmapäeva õhtuks oli programmi planeeritud Bologna vaatamisväärsustega järjekordne tutvumine, otsustasid rumeenlased (juba esmaspäevasel koosolekul), et nemad hoopis soovivad minna Versailles´i. Nende otsuse tulemusena  tegime ja teeme rohkem tööd õhtuti ja naudime kõik vaba päeva kolmapäeval. Minu vaba päev oli sammulugeja seltsis Bolognas – kõndisin, vaatlesin, nautisin omaette olemist.

 6. päev – jätkame stressiga toimetuleku kohta teadmiste omandamist. Koguneme kell 9.00 ja lõpetame nagu tavaliselt kell 17.00.
Keskendume aja planeerimise ülesannetele/lahendustele. Esmalt mõelda, mida saad teha, et sinul aja planeerimisega/ tööülesannete täitmisega veel hullemaks läheks. Kirjutame kõik negatiivse üles, seejärel analüüsime, millised on meie nõrgad kohad. Aja planeerimise põhiprintsiibid – ära planeeri võimatut, ebareaalset (nt. töötan paremini), arvesta ootamatustega.
Aja vargad – ümbertegemine, mitme ülesande  korraga tegemine, topelt tegemine, hädajuhtumid, kasutud tööd. Erinevad aja planeerimise meetodid: Eisenhower matrix´i meetod, kahe nimekirja meetod, „tomati“ meetod, mägironija meetod. Teeme praktilisi harjutusi kasutades erinevaid aja planeerimise meetodeid.

7. päev – töö hotelli konverentsikeskuses. Tänane päev on pühendatud konfliktidega toimetulekuks. Arutleme, analüüsime, saame teada konflikti definitsiooni, konflikti halvad, aga ka head küljed. Tutvume konflikti lahendamise erinevate meetoditega: jõu-, vältimise-, tasandamise-, kompromissi- ja koostöömeetod. Teeme läbi praktilisi konflikti lahendamise ülesandeid oma elust võetud näidetega. Konflikti puhul 3 võtmesõna on 1)aru saada probleemist, 2)enese arendamine ja 3)vastutustundlik eneseväljendus + käitumine.
Lõpetuseks veel analüüsime ja meile selgitatakse tagasiside definitsiooni ja eesmärki (oluliseimaks peetakse informatsiooni jagamist, mitte hinnangute andmist). Täidame ankeedi -kogu kursuse kokkuvõtlik tagaside.
Seekord lõpetame varem piduliku sertifikaatide (kursuse lõputunnistuste) kättejagamise protseduuriga. Õhtusöök Bologna ühes paljudest restoranidest  traditsiooniliste Bologna toitude seltsis. Imehea vein ei seisa kaua laual.

8. päev – kojusõit.  Oli tore vaheldus, aga veel toredam on taas koju tulla.

Kokkuvõtteks. Tore oli meelde tuletada koolis õpitut stressist. Paraku uued nipid koolis stressiga toimetulekust jäid olemata – tulemata. Tundus, et koolitaja koolikogemus oli nullilähedane. Ei räägitud koolikiusamisest ega ka konkreetsetest situatsioonidest lapsevanem – õpetaja olukorrast. Koolitaja oli stressiga toimetuleku teoorias tegija, ettevalmistus oli tehtud. Õigus oli aga ka rumeenlasel, kes mainis, et miks peaksime õppima veel kord seda, mida juba teame, kui võiksime omandada kogemuste baasil omandatud-jagatud teadmisi stressist kooli keskkonnas. 

Ilus ilm, Itaalia päike ja uued kogemused reisimisel ning suhtlemisel aga kompenseerivad kõik puudujäägid. :)



1 kommentaar:

  1. Tundub väga praktiline ja eluline koolitus ja vist veidi sellega sarnane, mida meil ka Vaikuseminutite (https://vaikuseminutid.ee/) koolitustel tehakse? Või? Igal juhul põnev! :)

    VastaKustuta