Kaheksa Tallinna Humanitaargümnaasiumi õpetajat osalevad sellel kooliaastal väliskoolitustel. Siin blogis kirjutavad nad kõigest sellest, mis seoses koolitustega südamel. Juttu tuleb nii ootustest koolitusele kui sellest, kuidas koolitusel läks ja mida õpiti.
Kõik osalejad viivad pärast koolitust läbi ka tegevusuuringu, kus katsetavad, kuidas ja mis tingimustel õnnestub õpitut Tallinna Humanitaargümnaasiumi koolikeskkonda lõimida.
Ja kindlasti ei jää koolituste lõpus tulemata ka üks põnev kogemuste vahetamise seminar kooliperele. Kuidas see läheb, sellest kirjutame ka!
Põnevat lugemist kõigile!
P.S. Väliskoolitustel osalemine on võimalik, sest saime toetust Euroopa Liidu programmist Erasmus+.
teisipäev, 17. oktoober 2017
Bolognas stressiga toimetuleku kursus 15.-21. oktoober 2017
1. päev - lend,
mis pakub kauneid vaateid.
2. päev – tutvume omavahel: 4 osalejat Rumeeniast, kõik ühest maakoolist;
1 osaleja Ungarist;
1 osaleja Eestist – mina
Tutvumine on
kiire ja pealiskaudne, kuna koguneme lõunale ja
linnaekskursioonile minekuks. Päev on planeeritud kogunemiseks, nii et
programm on vaba.
Bologna – kahe torni,
ehituskaarte ja punase linnana tuntud paik. Bologna ülikool (asutatud 11.
sajandil) on vanim Euroopas. Külastame San Giacomo Maggiore (romaani ja gooti
stiilis) ja San Petronio kirikut (1390; gooti stiilis). Naudime sooja ilma ja
pilvitut taevast, longime linnatänavail ning imetleme keskaegse linna
atmosfääri ja arhitektuuri. Samuti
kiidetakse meile siinset kööki – pasta, lasanje, ravioolid. Maitseme ja
kiidame.
3. päev – esimene kursuse päev.
Tööpäev. Viibime terve päev (kell 9.-
17.00) hotelli konverentsikeskuses ja töötame.
Kokkuleppeliselt
meid pildistatakse ja filmitakse. Seega saan keskenduda tööle ja ootan hiljem
fotosid ning videod meie koolitusest.
Kuulame
loengut stressi definitsioonist (hea ja halb stress), põhjustest, teguritest,
tasemetest, bioloogilistest aspektidest, sümpomitest ja stressiga
toimetuleku võimalustest. Meid
kaasatakse mõtlema ja kaasa rääkima ajurünnakuga. Päeva lõpuks teeme juba
stressi maandavaid hingamisharjutusi
ning keha lõdvestavaid pingutus –, lõdvestustreeninguid.
4. päev – jätkame stressi maandavaid
harjutusi – enese visualiseerimine – kujutad end kaunisse keskkonda. Kuulame
loengut stressi äratundmisest ning stressi ennetavatest võimalustest.
Täpsustavad stressiga leppimise ja vältimise- ennetamise võtted. Kuidas öelda
„Ei!“. Veenev eneseväljendusviis on
parim, aga esineb ka passiivseid, agressiivseid ja argessiiv-passiivseid
vorme. Arutame ja teeme läbi ajurünnaku,
miks veenev eneseväljendus on parim. Srtessiga saab toime tulla positiivsete (tervislik eluviis,
lõõgastavad tegevused, SUHTLEMINE jms), aga ka negatiivsete (suitsetamine,
küünte närimine, jms) meetodite abil. Stressile saab teha analüüsi, et
selgitada välja peamised põhjused, miks sa mures oled. Igaüks peaks oma stressi
taluvuse piiri teadma, ära tundma ja vastavalt tegutsema – ennetama, leppima,
lõõgastuma. Tuleb puhata, et maandada stressi.
Kella 9.- 17.00 töö konverentsikeskuses. Kell 15.00
väike vahepala – oma kooli tutvustamised
ja meie musta leiva söömine :)
5. päev – anti meile kõigile vabaks –
kuna kolmapäeva õhtuks oli programmi planeeritud Bologna vaatamisväärsustega
järjekordne tutvumine, otsustasid rumeenlased (juba esmaspäevasel koosolekul),
et nemad hoopis soovivad minna Versailles´i. Nende otsuse tulemusena tegime ja teeme rohkem tööd õhtuti ja naudime
kõik vaba päeva kolmapäeval. Minu vaba päev oli sammulugeja seltsis Bolognas –
kõndisin, vaatlesin, nautisin omaette olemist.
6.
päev – jätkame stressiga toimetuleku kohta teadmiste omandamist. Koguneme
kell 9.00 ja lõpetame nagu tavaliselt kell 17.00.
Keskendume
aja planeerimise ülesannetele/lahendustele. Esmalt mõelda, mida saad teha, et
sinul aja planeerimisega/ tööülesannete täitmisega veel hullemaks läheks.
Kirjutame kõik negatiivse üles, seejärel analüüsime, millised on meie nõrgad
kohad. Aja planeerimise põhiprintsiibid – ära planeeri võimatut, ebareaalset
(nt. töötan paremini), arvesta ootamatustega.
Aja vargad –
ümbertegemine, mitme ülesande korraga
tegemine, topelt tegemine, hädajuhtumid, kasutud tööd. Erinevad aja
planeerimise meetodid: Eisenhower matrix´i meetod, kahe nimekirja meetod,
„tomati“ meetod, mägironija meetod. Teeme praktilisi harjutusi kasutades
erinevaid aja planeerimise meetodeid.
7. päev – töö hotelli konverentsikeskuses.
Tänane päev on pühendatud konfliktidega toimetulekuks. Arutleme, analüüsime,
saame teada konflikti definitsiooni, konflikti halvad, aga ka head küljed.
Tutvume konflikti lahendamise erinevate meetoditega: jõu-, vältimise-,
tasandamise-, kompromissi- ja koostöömeetod. Teeme läbi praktilisi konflikti lahendamise
ülesandeid oma elust võetud näidetega. Konflikti puhul 3 võtmesõna on 1)aru
saada probleemist, 2)enese arendamine ja 3)vastutustundlik eneseväljendus +
käitumine.
Lõpetuseks
veel analüüsime ja meile selgitatakse tagasiside definitsiooni ja eesmärki
(oluliseimaks peetakse informatsiooni jagamist, mitte hinnangute andmist).
Täidame ankeedi -kogu kursuse kokkuvõtlik tagaside.
Seekord
lõpetame varem piduliku sertifikaatide (kursuse lõputunnistuste) kättejagamise
protseduuriga. Õhtusöök Bologna ühes paljudest restoranidest traditsiooniliste Bologna toitude seltsis.
Imehea vein ei seisa kaua laual.
8. päev – kojusõit. Oli tore vaheldus, aga veel toredam on taas
koju tulla.
Kokkuvõtteks. Tore oli meelde tuletada
koolis õpitut stressist. Paraku uued nipid koolis stressiga toimetulekust jäid
olemata – tulemata. Tundus, et koolitaja koolikogemus oli nullilähedane. Ei
räägitud koolikiusamisest ega ka konkreetsetest situatsioonidest lapsevanem –
õpetaja olukorrast. Koolitaja oli stressiga toimetuleku teoorias tegija,
ettevalmistus oli tehtud. Õigus oli aga ka rumeenlasel, kes mainis, et miks
peaksime õppima veel kord seda, mida juba teame, kui võiksime omandada
kogemuste baasil omandatud-jagatud teadmisi stressist kooli keskkonnas.
Ilus ilm,
Itaalia päike ja uued kogemused reisimisel ning suhtlemisel aga kompenseerivad
kõik puudujäägid. :)
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Tundub väga praktiline ja eluline koolitus ja vist veidi sellega sarnane, mida meil ka Vaikuseminutite (https://vaikuseminutid.ee/) koolitustel tehakse? Või? Igal juhul põnev! :)
VastaKustuta